Frankrig/Avignon 2016

Campingtur til Frankrig / Ardeche og Avignon   6 juni til 26 juni 2016

Endnu engang til Frankrig, da vi synes der er meget flot og  spændende.  Men da Grethe ikke var hel frisk valgte vi at tage den med ro på turen derned, så vi havde  5 dage til vi nåede Ardeche området.

Mandag den 6 juni

002-2Efter at have pakket de sidste ting kørte vi hjemmefra omkring middag. Og vi havde på forhånd valgt at køre øst om Hamburg, bl.a havde vi hørt om vejarbejde nord for Hamburg, Vi oplevede lidt kø ved Neumunster, men drejede fra og kørte til Bad Segeberg, for at overnatte der, som vi havde gjort nogle gange tidligere. Camping Kluthsee camp og Seeblick

Tirsdag den 7 juni

116

Afgang fra Bad Segeberg og ad motorvejen øst om Hamburg og derefter A7 til Gøttingen hvor vi drejede af mod Hann Munden, Den meget skønne by og med c plads ude i floden : vi ankom sidst på eftermiddagen i ca 28 gr varme. Om aftenen gik vi ( 5 min) op i byen og spiste og nød det gode vejr. Camping Hann Munden   ( 51 24 59   9 24 59 )

Onsdag den 8 juni

Afgang fra Hann Munden kl. ca 9,30. Kørte ud til B 27 og ad denne til Bad Hersfeld og derefter motorvejen mod Frankfurt, planen var at nå omkring Mulhouse, men ca 12 km før Karlsruhe blev der kø, så det tog over en time at køre 12 km, Så da vi nåede Karlsrhue besluttede vi at finde en plads , og det blev: Camping Azur.  Turmberlick.  ( 49 0 28..   8 28 58 ) en udmærkedet overnatnings plads.  ingen billed , der var regnvejr.

300Torsdag den 9 juni

Videre sydpå ind i Frankrig ved Mulhouse, drejede fra ved Dole og ad A 39 mod Lyon. Efter ca 75 km  fandt vi en c plads ude på landet, kørte ca 10 km ad små veje ( godt med en TomTom)  men en pragtfuld plads langs med en sø. og fine parceller

Camping : Le Domaine De Louvarel    ( 46 29 49   5 19 30 )

Fredag den 10 juni

Klar til afgang, men ingen strøm på bilen, øv. med andre campisters hjælp skubbede de bilen i gang, og vi kørte sydpå. mod vores bestemmelses sted Ardeche området, Vi  stoppede ikke bilen hele dage, bl.a for at se om vi kunne køre strøm på, men nej. Så vi besluttede at finde en c plads ikke så langt fra en større by, så vi kunne komme på værksted mandag.

311310

Det blev en plads ikke langt fra byen Montelimar.

Camping Les Arches .

(44 35 15  4 31 32)

Lørdag den 11 juni og søndag den 12 Juni

En afslappet weekend efter 5 dages kørsel . Søndag fik vi med lidt besvær startet bilen, for at se om vi kunne køre strøm på, når det var uden c. vogn , men nej  når bilen havde stået 5 min , ingen strøm.. Søndag aften var der Barbeque i restauranten med salat og rødvin, for 9,50 euro, Hyggelig aften.

Mandag den 13 juni.

Mandag morgen, rigtig fin vejr, vi fik bilen skubbet i gang og kørte til Montelimar og fandt et vw værksted, og de konstaterede hurtig at batteriet var kolapset, så det var et nyt batteri , Så efter 1 time kørte vi derfra,  kørte en tur ind i byen og lidt ud på landet.

Tirsdag den 14 juni

Stadig  godt vejr, og vi kørte til Vallon Pont arc,  gik en tur i byen og dernæst langs Georg De L Ardeche,. En pragtfuld tur, og hvor vi bl.a fandt et sted og spiste vores madpakke og kigge på det flotte landskab.

370Onsdag den 15 juni.

Tid at forlade Ardeche, og begive sig syd på, Vi kørte ad små veje til Avignon og ankom til campingpladsen omkring middag.  en dejlig tur med pragtfuld vejr. Ved ankomst fik vi tildelt en plads, lidt langt fra toiletterne  ( men så fik vi jo lidt motion) og imellem høje træer.

Camping  Du pont D` Avignon.  ( 43 57 23  4 48 7  )

Torsdag den 16 juni  –   Tirsdag den 21 juni.

Planen var at vi ville være i Avignon 3-4 dage, men vi opdagede at der var meget vi gerne ville se i området så vi blev, til vi startede hjemturen.

Natten til torsdag var der et meget kraftig tordenvejr med meget regn, men det klarede op i løbet af formiddagen. og vi kørte en tur til den berømte akvædukt Pont Du Gard.

Fredag gik turen ind til Avignon, og vi gik ned til floden og ville med den lille færge over, men p.g.a meget vand og strøm i Rhone floden sejlede den ikke, så det blev en lang vandretur hen over broen og ind i Avignon

Lørdag, først en lille cykletur ud på landet og kom forbi store frugtplantager, med abrikoser, pærer og æbler.

Derefter en tur til byen Orange og bl.a se det gamle theater, og  vi kørte igennem det store vinområde ved Chateauneuf  de Pape.

Søndag begyndende kraftig blæsevejr,  målet i dag var den lille by L isle sarque der ligger lidt øst for Avignon, og hvor der er kæmpe marked i hele byen om søndagen, og derefter var vi ude ved Fontaine De vaucluse hvor floden Sorque springer ud af bjerget, men der var ikke meget vand, da vi var der.

Mandag gik turen til Mont Ventoux, Det skaldede bjerg, en pragtfuld og overvældende tur,

Tirsdag , sidste dag i Avignon, da gik turen igen ind til byen, og da sejlede færgen over floden, og vi gik lidt rundt og så på byen og det store gamle paveresident. og tilslut lidt foto af de flotte træer på campingpladsen

Onsdag den 22 juni

Så var der tid at vende nordpå igen og dermed hjemad, Der var meget varmt, midt på dagen 30 gr, planen var at holde ind ved byen Tournus men det gik hurtig fremad, så vi fortsatte til byen Beaune, som ligger lidt syd for Dijon. Fin campingplads, Stadig varmt ca 25 gr om natten

Camping Municipal Les Cent Vignes.   ( 41 1 58   4 50 21 )  Desværre ingen billed.

454Torsdag den 23 juni

Torsdag morgen stadig varmt ,27 gr kørte videre mod Luxemburg hvor vi havde planlagt en overnatning, da vi kom til pladsen stod der optaget, men vi kørte alligevel derind, og det første de spurgte om var om vi havde moover, ja det havde vi, så kunne vi godt få plads 50,  Vi tror at vi skulle have moover, for de ville ikke have bilen ind på parcellen, da der var lidt blødt, men en meget fin plads,  Camping Bon Accuel , Alzingen   ( 49 34 8  6 9 36 )

455 456Fredag den 24 juni

Varmt og afgang kl. ca 10 mod Tyskland, kørte lidt forkert i Trier, men videre mod Køln via Prum. og nåede campingpladsen midt på eftermiddagen, som ligger lidt sydvest for Køln, En typisk tysk plads, med en del fastliggere, men med nogle meget fine toilet og baderum, Pladsen ligger ned til en lille sø med fin sandstrand.

Camping Liblarer See  Erfstadt   ( 50 49 22   6 49  59 )

Lørdag den 25 juni

Overskyet og afgang kl. 9,30 og hurtig begyndte det at regne, Vi kørte mod Hannover og videre ad A7 til Engelhausen, hvor vi holdt ind ved camping Aller, en hurtig nem overnatningsplads, 200 m fra motorvejen, lidt enkel plads, men gode bade/toiletforhold.

Camping Aller-Leine Tal  Engelhausen.

Søndag den 26 juni.

Afgang kl. 8. og vi satsede på at køre helt hjem og desuden ind og handle ved Fleggård, Gik fin til Hamburg , men så nord for Hamburg var der kø. det tog næsten en time for 5 km. videre var der småkøer til Neumunster, Fik handlet og var hjemme kl ca 20.00. Efter en god ferie.